Maintenance: Trouble Ticket System OTRS on 22.03.2018

MessageID: 201803201620 Time: 22.03.2018, 5:00 p.m. to 6:30 p.m. Affected: Trouble Ticket System OTRS Impact: ticket processing delayed, OTRS web interface unaccessable On 22.03.2018 between 5:00 p.m. and approx. 6:30 p.m. the GWDG trouble ticket system OTRS will be under maintenance. While it still will be possible to send requests as usual to our service … Weiterlesen

Wartung: Trouble-Ticket-System OTRS am 22.03.2018

Meldungsnummer: 201803201620 Zeitraum: 22.03.2018, 17:00 – ca. 18:30 Uhr Betroffen: Trouble-Ticket-System OTRS Auswirkungen: verzögerte Ticketbearbeitung, Customer-Web-Interface nicht verfügbar Am Donnerstag, den 22.03.2018, finden in der Zeit von 17:00 bis voraussichtlich 18:30 Uhr Wartungsarbeiten am Trouble-Ticket-System OTRS der GWDG statt. Es können zwar wie gewohnt E-Mails an support@gwdg.de, die Service-Hotline der GWDG, gesendet werden, aber während dieser … Weiterlesen

Warnung: Phishing-Mail im Umlauf

[sc name=“head_betriebsmeldungen_de“ meldungsnummer=“201803201150″ zeitraum=“seit 20.03.2018″ betroffen=“alle GWDG-E-Mail-Nutzer“ auswirkungen=“Phishing-Mail im Umlauf“ ] Es ist wieder eine Phishing-Mail mit folgendem Inhalt unterwegs: From: [Absender entfernt] Betreff: Your password will expire! / Ihr Passwort läuft ab! Dear USER, Your password for the user account will expire on 21.03.2018 13:44. Please be sure to change your password in time … Weiterlesen

Malfunction: Sophos Enterprise Console does not start

[sc name=“head_betriebsmeldungen_en“ message_id=“201803190936″ affected=“new computers to be protected in Active Directory“ impact=“Console does not start, so Sophos can not be installed on the machines“ ] Enterprise Console can not start because it is disconnected from the Sophos database. However, current virus definitions continue to be distributed.